İstanbul'da gidilebilecek havuzlar

Havalar çok sıcak, haftasonu zırta pırta şehir dışına da çıkmak mümkün olmuyor. Terasa şişme havuz almayı planlıyorum aslında ama o vakte kadar havuza gitmek en iyi çözümmm. Benim bugüne kadarki en favori havuzum Buzada idi. Buzada Suada olduktan sonra hiç gitmedim ama eminim hala güzeldir. Bir kere havuz kocaman. Suyu, temizlenmiş deniz suyu, yani havuzun suyu tuzlui bu da benim gibi denizci insanlar için süp-per bir durum. Boğazın ortasında olması ise göz zevki açısından 1 numara yapıyor burayı. Ancak sorun şu ki çok kalabalık. O yüzden sabah erken gitmek lazım. Eskiden havluyu ordan almak isterseniz 5-TL istiyorlardı. Şimdi nasıldır bilmem. Giriş ücreti geçem yı 80-TL idi yanlış hatırlamıyorsam. Kuruçeşme'den mekanın teknesine ulaşabiliyorsunuz (Bu arada Suada akşam yemekleri için de harika bir adres tavsiye ederim).
Bizim eve yakın olması itibari ile Sözbir Hotel'in havuzundan da bahsedeceğim. Üzküdar'dan Kzuguncuk'a giderkene ya da Kuzguncuk'tan Üsküdar'a giderken sahilde. Burası da boğaz manzaralı. Havuz oldukça küçük. Evime yakın olsun kasmayayım şimdi uzaklara zamanı serinleemk için gidilebilir. Kırosu bol ama rahatsız eden yok. Kurtlar Vadisi sebebiyle mafya oteli imajı var bende burası hakkında. Ama dayanağım yok itibar da zedelemeyeyim burda. Haftaiçi 35-TL haftasonu 50-TL giriş ücreti var. Sizin eviniz de yakında gidebilir bir yer.
Biz üniversitede öğrenciyken ucuz diye bir kere Ortaköy'deki Princess Hotel'in havuzuna gitmiştik. Valla küçücük. Bir de içine nasıl bir kimsayal attılarsa, kafamın tepesi bir hafta yapış yapış gezdim. Ne zaman Edirne'de havuza gittim. Çivi çiviyi söker misali, o zaman düzeldi. 2002'de 20-TL idi girişi. Şimdi ne kadardır bilmem zaten hiç de tavsiye etmem.
Yeni favorim Hillside Trio. Ataşehir'e giderken Trio Konutları'nın yanında yer alan Hillside Trio spor tesislerinin açık havuzu. Bizim Elif (eski ev arkaşım olan)ler maaile buraya üye olduklarında geçen yıl biz de 60-TL verecek dışarıdan girerek (üye misafirlerine spor salonuna giriş ücretsiz ama havuza giriş para ile, haberiniz olsun, bunu bilmeyerek kapıda pışıp kalanlar var ben bizzat gözlerimlen gördüm) gitmiştik ilk kez. Havuz büyük, çoluk çocuk olsa da rahatsız edici boyutta değil. Gürültü kirliliği pek yok. Görüntü kirliliği de yok. Çimenlerdeki minderlere yayılıp bütün bir gününnüzü geçirebilirsiniz. Chocolate da var yeme içme için. Bu yıl ben başka havuza gitmedim şahsen. Yalnız Chocolatte'takileri beni bir kızdırdılar geçen hafta, bira patates istedim bira bitmek üzereyeken patatesleri getirdiler. Sipariş verirken uyarın yani yemekle beraber gelsin içecekler.
Koç Üniversitesi'nin havuzu var Sarıyer'deki kampüslerinde. Koç mezunu arkadaşınız varsa sizi sokar. Havası temiz, havuz güzel, sakin, müzik yok, gürültü yok, ucuz (geçen yıl 10-TL idi giriş yanlış hatırlamıyorsam) ,yemek de var. Daha ne olsun. Handikap; yeri uzak, akşam dönüşte çok trafik oluyor.
Üniversiteye geldiğimiz ilk yıllardan (conconkene biz) Swiss Otel'in havuzuna gitmiştik. O zaman zaten hep eğlendiğimiz için kalaba grup da olduğumuz için eğlenmiştik. Ama havuz küçük, derinlik yok, pahalı, yemek de pahalı. Bir özellik yok yani gitmeye değer. Swiss Otel kartları oluyor ya % 50 indirim yapan. O varsa olur o zaman aksi taktirde pek gerek yok bence.
İstanbul'daki havuz tecrübelerim de bundan ibarettir, varsa sizin önerileriniz yazınız efenim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar